Els reptes i desafiaments de la logística marítima portuària als quals s’enfronten les companyies són importants i en ocasions complexos. Requereixen especial atenció i un enfocament minuciós per poder superar-los i convertir-los en oportunitats per a les empreses del sector.
Reptes i desafiaments de la logística marítima portuària.
A VALL fabriquem naus prefabricades desmuntables metalotèxtils i tenim una àmplia presència a terminals portuàries. Sabem bé en què es pot convertir una nau industrial desmuntable en un port.
Ajudem les companyies a afrontar amb èxit els reptes i desafiaments del seu sector així com a aprofitar i gaudir de les avantatges de muntar el teu centre logístic en un port amb la ràpida instal·lació i posada en operació de naus logístiques modulares.
Intermodalitat.
La intermodalitat és un dels grans reptes de la logística marítima portuària. El transport intermodal de mercaderies i la seva implantació són molt diferents a cada país. A Espanya, per exemple, més del 30% de les mercaderies transportades per port van arribar-hi en ferrocarril i en els ports de Gènova estan en ple creixement mentre que als Països Baixos va disminuir un 10% el 2023.
A la UE s’estan establint bases sòlides i la finançament a projectes d’infraestructura intermodal és una ajuda important. A més, els governs estan implementant mesures per a la seva facilitació, però encara queda molt per fer.
La combinació d’ instal·lacions de logística marítima portuària amb centres logístics en ports secs d’interior propers a estacions de càrrega de ferrocarril és una oportunitat per millorar la intermodalitat, agilitzant i abaratint el transport de mercaderies fins i des de terminals portuàries.
Les naus desmuntables d’alumini o d’acer amb ràpida posada en operació contribueixen a accelerar la seva implantació.
Sostenibilitat i reducció de la petjada de carboni a la logística marítima.
Els valors de sostenibilitat del públic i la normativa cada vegada més exigent en matèria mediambiental dels països obliga a accelerar la transició a energies verdes, convertint-se en un dels reptes i desafiaments de la logística marítima portuària actual i per als pròxims anys.
Les empreses busquen formes de reduir la seva petjada de carboni. Als programes de compensació i en les actuacions per reducir les emissions globals de CO2 de les companyies, cada acció compta. Reduir la petjada de carboni de la teva empresa amb l’ajuda de les naus desmuntables és una oportunitat al teu abast.
Maxispace, la nau desmuntable més sòlida i sostenible del mercat, és una ajuda en aquest sentit. És de grans dimensions fins i tot en altura i està dissenyada, fabricada i muntada per suportar grans càrregues.
Disponibilitat d’espai logístic en noves ubicacions portuàries.
La ràpida disponibilitat d’espai logístic a terminals portuàries és una necessitat imperiosa del sector de la logística marítima portuària. La creació de noves rutes per resoldre els problemes de la geopolítica i els conflictes bèl·lics, per reduir l’emissió de CO2 de les companyies i per obrir trajectes entre nous mercats, fa necessari disposar d’instal·lacions adequades per a la logística marítima portuària a noves terminals.
A més, el trasllat a ports fora dels punts candents de la geopolítica actual i la necessitat de nous ports més eficients i/o més barats per evitar saturacions sense sortir-se de les rutes més atractives, requereix d’espai adequat a ells per a la logística marítima portuària.
Les naus terminals portuàries de ràpida instal·lació i posada en operació són essencials per superar aquests reptes.
Automatització i adaptació a les tecnologies de vanguarda a la logística marítima portuària.
La digitalització i la automatització són dos dels reptes de la logística marítima portuària per a la pròxima dècada. Tecnologies emergents com la IA, la mobilitat elèctrica o el blockchain ja són una realitat.
Per facilitar la implantació d’aquestes tecnologies a naus de logística a terminals portuàries és precís que aquestes siguin diàfanes, permetin la màxima optimització de l’espai i facilitin la instal·lació de solucions per a l’automatització.
Les naus desmuntables d’acer Maxispace són diàfanes i de grans dimensions, fins i tot en altura, facilitant la optimització de l’espai i la instal·lació de solucions d’automatització.
Inflació i escassetat de contenidors.
La inflació és un altre dels grans reptes als quals s’enfronta el sector. L’augment dels preus del combustible, els costos a les terminals i les càrregues impositives són rellevants. A això s’afegeix l’ escassetat de contenidors, que és un repte en si mateix i alhora suposa un augment de costos per aconseguir-los.
Per evitar pèrdues o repercutir aquests increments de preu al client i perdre competitivitat, és necessari adoptar mesures enginyoses i intel·ligents d’estalvi en tot punt possible.
La creació de rutes més eficients requereix una inversió en noves instal·lacions logístiques als nous ports de sortida o destinació elegits. Per reduir costos i accelerar el retorn de la inversió, la possibilitat de triar naus logístiques prefabricades en lloguer o compra és molt interessant.
Increment del comerç electrònic i internacional: un repte i una oportunitat per a la logística marítima portuària.
Com en el punt anterior, disposar d’espai logístic a noves terminals portuàries és la solució per aprofitar el repte i l’oportunitat de l’increment del comerç electrònic internacional i la necessitat de interconnectar nous mercats sense recórrer als ports més saturats, però sense allunyar-se de les rutes més eficients.
A VALL instal·lem espais logístics en el mínim temps, per a la seva ràpida operativitat i posada en funcionament. Quan no hi ha temps a perdre, a VALL som la resposta que necessites.
Contacta amb nosaltres i coneix de la mà d’un dels nostres comercials quines solucions tenim per ajudar a la teva companyia.
Fonts:
https://web.splogistics.com/blog/post/811/principales-retos-del-transporte-maritimo-en-la-actualidad