16 febrero, 2024 David Murillo

Naus d’emmagatzematge prefabricades

La solució ràpida i efectiva per evitar desabastiments en el context actual

Les naus d’emmagatzematge prefabricades són la solució més ràpida, efectiva i rentable per evitar desabastiments en el complex i canviant món actual. Tant per emmagatzemar matèries primeres en empreses i grans companyies com per a l’emmagatzematge de manufactures abans de ser enviades fora de fàbrica. I per a les grans empreses de compra-venda o de transport i distribució de mercaderies.

Des de l’esclat de la pandèmia fins a la crisi del Mar Roig, han passat tot just quatre anys. En aquest temps s’han succeït situacions que dificulten les previsions de les empreses i fan que les seves necessitats d’emmagatzematge i de presència física de les mercaderies fluctuen a un nivell no conegut abans.

El panorama actual és molt complex.

Naus prefabricades, la solució ràpida i rentable per millorar la resiliència de les companyies i evitar desabastiments.

A VALL portem anys ajudant els nostres clients a esquivar aquests problemes i evitar que pateixin problemes de desabastiment, amb la instal·lació de naus d’emmagatzematge prefabricades. El mode més eficient de millorar la seva flexibilitat i resiliència davant del complicat i canviant context actual.

La necessitat d’una adaptació ràpida i rentable als canvis en el mercat és cada vegada més freqüent per a empreses de diferents sectors. Logística, indústria agroalimentària o indústria pesada, són només alguns d’ells.

Les seves maiores necessitats d’espai d’emmagatzematge o de disposar d’una nau d’emmagatzematge en una ubicació nova és fàcil de cobrir mitjançant la instal·lació de pavellons d’emmagatzematge prefabricats.

Es poden col·locar de manera àgil perquè estiguin operatius en poc temps a la ubicació escollida i segons els requisits de cada client. Sense necessitat d’obres i amb una dràstica simplificació de l’obtenció de permisos.

Les naus industrials prefabricades d’acer o d’alumini són solucions rentables, segures i resistents que es poden desinstal·lar amb la mateixa agilitat si aquestes necessitats canvien en el futur.

Claus del context mundial actual: les principals raons del risc de desabastiment.

Conflictes bèl·lics que obstaculitzen i ralenteixen el transport marítim de mercaderies

No es coneix període de la història en què la pau hagi estat una realitat a tot el món. Sempre hi ha hagut alguna zona en conflicte. Però en el passat, no es movia el volum de mercaderies i productes actuals. La globalització i la dependència internacional dels mercats és més gran que mai.

Alguns conflictes actuals i la amenaça d’una escalada dels mateixos posa en perill el subministrament a gran part del món i augmenta els costos de les companyies.

L’actual Crisis del Mar Roig colpeja el comerç mundial i s’uneix a les ja existents en altres com el Mar Negre i el Mar Bàltic. El desviament de vaixells cap al Cap de Bona Esperança suposa sumar dies i costos a un elevat percentatge del transport de mercaderies entre Àsia i Europa. I augmenta el risc d’un bloqueig per saturació o coll d’ampolla en alguns ports.

La instal·lació de naus d’emmagatzematge prefabricades en noves ubicacions contribueix a alliberar aquests colls d’ampolla desviant a altres ports la càrrega i descàrrega de mercaderies.

Per a les empreses que reben subministraments, la col·locació de naus industrials prefabricades d’alumini o d’acer suposa disposar d’espai adequat per emmagatzemar més matèries primeres evitant parades per falta de subministrament.

I també permeten augmentar el seu espai d’emmagatzematge dels seus productes fabricats quan la situació del mercat obliga a ralenteir la sortida d’aquests cap als seus destins.

Sequera que dificulta el pas de mercaderies pel Canal de Panamà

La sequera limita el Canal de Panamà i incrementa els costos del transport en aquesta part del món. Matèries primeres com el petroli, el coque, el mineral de ferro o el gra estan entre les més transportades per aquesta via.

El fenomen climàtic de l’El Niño i la sequera han suposat un cop per al transport marítim mundial. Tonelades de matèries primeres han quedat aturades en un canal pel qual passen gairebé el 6% de mercaderies mundials.

Les alternatives sumen costos, riscos i dificultats. El Cap de Hornos és el pas marítim més perillós del món, a més d’allargar la travessia. I donar la volta per Àsia no és rentable.

Pròxima arribada de l’hivern a l’hemisferi sud: cap de Hornos, cap de Bona Esperança…

Actualment l’estiu austral permet una navegació relativament tranquil·la. Però l’arribada de la època de tempestes en zones com el Cap de Bona Esperança o el Cap de Hornos ho complicarà notablement.

Vagues i mobilitzacions que tallaran el trànsit a les carreteres de la UE

Les eleccions europees de 2024 se celebraran a principis de juny. Es preveu que fins aleshores, i molt probablement fins mesos després segons els resultats a cada país i globals, les mobilitzacions es succeeixin.

Agricultors i transportistes, principalment, amenacen amb vagues i mesos de corts de carreteres a la UE en països com Espanya, França, Polònia, Alemanya i molts altres, dificultant el subministrament de mercats en la indústria, la logística i l’alimentació.

Altres amenaces que fan necessari prendre mesures per millorar la capacitat d’emmagatzematge de les empreses a fi d’evitar desabastiment.

Entre les més rellevants:

  • L’augment de la delinqüència marítima en determinades àrees, segons dades d’Interpol.
  • Sequera i conflictes bèl·lics, entre les raons de les canviants majors necessitats d’emmagatzematge de cereals i altres matèries primeres en el sector de la indústria alimentària.
  • Vetos i aliances internacionals dificulten la previsió de les empreses i augmenten el risc de desabastiment.
  • L’augment de les necessitats de matèria primera i venda de productes fabricats per part de la indústria armamentística.

El gran nombre i diversitat de causes que posen en perill el subministrament de matèries primeres i mercaderies fa més complex el problema. I més urgent la necessitat de trobar solucions efectives per adaptar-se i disposar de naus d’emmagatzematge i de naus industrials modulares per a logística.

Carles Vall General Manager

Fonts:

https://www.elconfidencial.com/economia/2023-02-24/falta-de-suministros-crisis-alimentaria-mundial_3582122/

https://www.europasur.es/maritimas/crisis-mar-rojo-canal-suez-coste-transporte_0_1869113536.html

https://www.ace-cargadores.com/2023/12/21/el-desvio-de-buques-hacia-el-cabo-de-buena-esperanza-no-augura-una-pronta-normalizacion-de-la-seguridad-en-el-mar-rojo/